NOTA DE PREMSA
Hem pogut veure com la COVID ens ha colpit de manera severa a totes les persones. Principalment aquelles dites vulnerables encara ho hem patit més.
No sortint d’això ara resulta que una invasió d’un Estat com la Federació Russa a Ucraïna, fa tornar a trontollar els ciments de la democràcia i de la convivència de totes les persones.

Els retrocessos en drets i prestacions socials que hem patit en general es sumen a les conseqüències que ara podem patir arran d’aquesta invasió il·legal donades les conjuntures geopolítiques. En definitiva pensàvem que havíem deixat de patir i ara no s’albiren gaires bons temps per les persones vulnerables.

És així que des de la Federació Andorrana d’Associacions de Persones amb Discapacitat, volem manifestar:

1) Que ens alineem amb el Govern en la condemna dels fets que estan ocorrent amb la invasió d’Ucraïna.
2) Que la decisió que el nostre Consell General va prendre la setmana passada marca una fita històrica com a Estat i no podem estar més d’acord amb l’aprovació de les sancions a la Federació Russa ( no als ciutadans russos).
3) Que volem expressar el nostre recolzament al poble ucraïnès i com no pot ser d’altra manera a la NAIU (Associació Nacional de les Persones amb Discapacitat d’Ucraïna).
4) Que demanem a la Federació Russa que cessi en la seva invasió, respecti els drets de les persones ciutadanes ucraïneses i que el diàleg diplomàtic esdevingui l’únic camí per recercar la pau i l’aturament de la barbàrie que s’està duent a terme a Ucraïna.

La Junta directiva de la FAAD, també ha decidit fer una aportació de 500€, a la que segurament i a títol de cada associació es faran també aportacions via Creu Roja Andorrana.

NO A LA INVASIÓ, PROTECCIÓ DELS MÉS DESFAVORTS I SOLIDADARITAT AMB EL POBLE UKRAÏNES.

Andorra la Vella, 11 de març del 2021
LA JUNTA DIRECTIVA DE LA FAAD

Des de TRANA EM ens adherim a la manifestació de la FAAD i també col·laborarem amb 500€ mitjançant la Creu Roja